Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bug in grafiek na vervanging meter.
#1
Bug 
Eind april 2019 is bij mij de meter vervangen (ivm overgang van 1 fase naar 3 fase).  In het grafiekje jaar-10 jaar wordt nu voor 2019 niet het volledige jaartotaal weergegeven, maar alleen het verbruik van de periode tot aan de meter-wissel. Omdat meter-wissel plaats vond aan het einde van de maand, is het probleem in de grafiek maand-jaar niet duidelijk zichtbaar, maar in de grafiek week-jaar valt de fout wel op.  Zie plaatjes.

(PS: De gasmeter is niet vervangen, maar heeft in de tabellen wel een nieuw registratienummer gekregen. De jaargrafiek van gas klopt keurig netjes)


Bijlagen Afbeeldingen
           
Hans.
===========
1 x Beeclear, 
2 x Youless , 
3 x extra telwerkje in de groepenkast, 
4 PV-paneeltjes uit 2000
Antwoord
#2
Beste Hans,

Bedankt voor uw bericht.

Als ik het goed begrijp worden de gegevens nadat er een nieuwe "slimme meter" geplaatst is, met een nieuw serienummer binnen het periode-deel van een periode-overzicht,
niet bij elkaar opgeteld. Pas nadat een periode-deel is afgerond worden de gegevens van historisch aangesloten "slimme meters" (met verschillend serienummer) weer bij elkaar opgeteld.

Het gedrag dat wordt verwacht is: "slimme meter gegevens na een slimme meter vervanging binnen een periode-deel worden direct bij elkaar worden opgeteld".
Antwoord
#3
Beste Forum_admin.

Ik zou het iets anders omschrijven.
- In een periode-deel van de meterwissel komen in de data twee serienummers voor. De grafiek pakt de oudste (of de laagste? of de eerste die hij tegen komt?) met begin en eindstand, en negeert het tweede serienummer.
- In de periode ná de meterwissel komt maar één serienummer voor, en daardoor gaat het dan weer goed.

Maar inderdaad: wat ik had verwacht is dat de verbruiken van beide serienummers bij elkaar werden opgeteld.

Hans
Hans.
===========
1 x Beeclear, 
2 x Youless , 
3 x extra telwerkje in de groepenkast, 
4 PV-paneeltjes uit 2000
Antwoord


Ga naar locatie: