Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
BeeClear firmware 49.420 testrelease
#1
BeeClear firmware 49.420 testrelease is vrijgegeven op 7 November 2018 19:00.
De voorgaande testrelease wordt hiermee automatisch teruggetrokken. 

Gevonden bugs:
* Nog geen. 

Opgelost in deze release:
25.10.2018 - backup & restore duurt extreem lang, voortgang niet duidelijk aangegeven. 
30.10.2018 Zomer/wintertijd bug waardoor er 28 Oktober ontbreekt
30.10.2018 Inconsistentie schaalverdelingen
* Na een firmware update knipperen van de presentaties (nu timestamp meegegeven tbv geldigheidsduur pagina's).
* Als de optie "Levering" wordt "Uit" gezet dan verdwijnen de legenda, de lijnvul eigenschappen en de update control checkmark box.
* 3 fase database wordt nu ook ge-backupt. 
* Legenda netter positioneren.
* Overlay tekst dynamsich schalen.
* Rekening houden met meterfouten (telegrammen uit de toekomst, 2034 e.d.).
* Hover-functie consistent gemaakt (knipperend aan de rechterzijde van de actueel grafiek). 
* Overlay en autoupdate (refresh functie) logischer plaatsen.
* Angular & HTML code optimalisatie.
* Kleine bug fixen.

Bekende problemen:
* Het downgraden naar een lagere versie dan 49.419 (49.4 bijvoorbeeld) zal de instellingen naar fabrieksinstellingen terug brengen.
 
Nieuwe features:
* 3 Fase actueel presentaties (voorwaarde is een 3 fase "slimme meter" met 3 fase aansluiting).
* 3 Fase actueel overlay presentaties (voorwaarde is een 3 fase "slimme meter" met 3 fase aansluiting).

Voorbereiding:
    - Maak eerst een back-up, dit kan een aantal minuten duren.
    - Herstart de BeeClear (“herstarten” functie en wacht totdat de BeeClear beschikbaar is).
    - Deze update duurt minimaal 4 minuten om de instellingen te migreren (49.4 en ouder firmwares).

Acties:
    - Activeer eerst het test-update-kanaal door de stand van de schakelaar “Test firmware” op “Aan” te zetten (Instellingen -> Geavanceerd).
    - Kies in het menu voor “Updates” en het ververs symbool. Er zal nu bij “beschikbare test versie” 49.420 moeten verschijnen (Instellingen -> Updates).
      Als er geen updates worden gevonden "Update server onbereikbaar" , zet de BeeClear dan eerst terug naar fabrieksinstellingen. 
    - Kies voor het downloaden (symbool met pijl naar beneden gericht).
    - Het bestand “BeeClear_49.420.bin” zal toegevoegd (gedownload) zijn naar de SD-kaart.
      U kunt het bestand ook los downloaden (https://beeclear.nl/updates/images/BeeClear_49.420.bin).
    - Voer de update uit (testkanaal) .

Na de update:
    - Verwijder de browser cache. U kunt ook een uur wachten (geldigheid pagina);
    - Voor Android devices is het vaak nodig om de browser cache te verwijderen.


Bijlagen Afbeeldingen
   
Antwoord
#2
Update 48.418 repareert de volgende bug:
"Als de optie "Levering" wordt "Uit" gezet dan verdwijnen de legenda, de lijnvul eigenschappen en de update control checkmark box."
Antwoord
#3
Bij Elektriciteit verbruik wordt verbruik hoog en laag in 2 decimalen achter de komma weergegeven.
In de staafdiagrammen wel met 3 decimalen achter de komma.
In tabel vorm Elektriciteit zie je alleen de meterstanden en niet het verbruik zoals wel aangegeven bij de staafdiagrammen.
Dit zelfde geldt ook voor de tabel vorm bij Gas.
Zou dit aangepast kunnen worden in een volgende (test) release.
Verder niets dan lof over dit prachtige tool. 

Mvg.
Gerard Teunis
Antwoord
#4
Goedendag,

Zins de bèta update zie ik in Tab "Elektriciteit" geen waarde meer. alle Tabs laten niks meer zien aan verbruik dat ik over het gehele jaar verbruikt heb.
daarin tegen wordt in "Actueel" wel weergegeven dat hij informatie leest vanuit de KWH

Met Vriendelijke Groet,
Maikel Drost.
Antwoord
#5
(23-10-2018, 17:20 PM)maikel.drost schreef: Goedendag,

Zins de bèta update zie ik in Tab "Elektriciteit" geen waarde meer. alle Tabs laten niks meer zien aan verbruik dat ik over het gehele jaar verbruikt heb.
daarin tegen wordt in "Actueel" wel weergegeven dat hij informatie leest vanuit de KWH

Met Vriendelijke Groet,
Maikel Drost.

Beste Maikel, 

Dit klinkt als een browsercache probleem. Probeer eens de browsercache te verwijderen.
Antwoord
#6
Mis bij tab Elektriciteit en periode dag-week zondag 28 oktober.
Deze staat wel bij periode dag-maand.

Mvg.

Gerard Teunis
Antwoord
#7
Toch nog een kleine opmerking:
De legenda van panel 'Electriciteit Actueel' is volgens mij niet volledig. Ik mis de aanduidingen 'hoog' en 'laag'.
Kijk eens naar de legenda van panel Électriciteit Verbruik'. Daar staan deze aanduidingen wel.

mvg Siem
Antwoord
#8
(31-10-2018, 13:25 PM)SGJThuis schreef: Toch nog een kleine opmerking:
De legenda van panel 'Electriciteit Actueel' is volgens mij niet volledig. Ik mis de aanduidingen 'hoog' en 'laag'.
Kijk eens naar de legenda van panel Électriciteit Verbruik'. Daar staan deze aanduidingen wel.

mvg Siem

Beste Siem,

Bedankt voor je waardevolle bijdrage. Voor de consistentie lijkt me dat een terechte opmerking. De uitwerking / implementatie gaan we over nadenken.
Antwoord


Ga naar locatie: