Waardering:
  • 1 stemmen - gemiddelde waardering is 2
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Opvallende spikes in verbruik electriciteit
#1
Goedemiddag,

Ik kan geen verklaring vinden voor de structurele spikes die ik steeds zie (om het kwartier) in mijn electriciteitsverbruik? Zou het te maken kunnen hebben met mijn alarmsysteem? Dit alarmsysteem gebruik ik nooit (ivm huisdier) maar staat wel structureel aan. Nog geen mogelijkheid gevonden om het uit te schakelen. Of is het mogelijk de boiler van Cooker?

Screenshot: https://prnt.sc/lemjn5
   


Groet,
Bertjan
Antwoord
#2
(05-11-2018, 16:15 PM)dj_calamares schreef: Goedemiddag,

Ik kan geen verklaring vinden voor de structurele spikes die ik steeds zie (om het kwartier) in mijn electriciteitsverbruik? Zou het te maken kunnen hebben met mijn alarmsysteem? Dit alarmsysteem gebruik ik nooit (ivm huisdier) maar staat wel structureel aan. Nog geen mogelijkheid gevonden om het uit te schakelen. Of is het mogelijk de boiler van Cooker?

Screenshot: https://prnt.sc/lemjn5

Groet,
Bertjan

Na lang speuren blijkt het de Quooker te zijn.
Antwoord
#3
Ik zie dezelfde spikes hier en deze zijn inderdaad van de Quooker !
Antwoord
#4
    [attachment=19][attachment=19]Ik heb geen cooker, maar had vergelijkbaar "gras". Oorzaak bleek een vastgelopen printopdracht. De printer bleef zichzelf warm houden om deze opdracht af te maken. Omdat de printer verborgen staat opgesteld had ik dit niet direct in de gaten. Door met Beeclear te kijken wanneer dit begonnen was, viel het kwartje Smile
Hans.
===========
1 x Beeclear, 
2 x Youless , 
3 x extra telwerkje in de groepenkast, 
4 PV-paneeltjes uit 2000
Antwoord
#5
Voor het eerste diagram, zou het een koelkast kunnen zijn?
Antwoord
#6
Ik heb vandaag (12 oktober 2019) een BeeClear aan mijn slimme meter gehangen. Ik zie precies zulke pieken als ik in jullie diagrammen zie zodra ik mijn waterkoker even aanzet (korte 2000 W pieken). Dat is een van de leuke toepassingen van de BeeClear !
Antwoord


Ga naar locatie: