Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
stabiliteit
#1
Shocked 
Ik ben uitermate tevreden over de stabiliteit, helaas is hij er echter na 5 maanden online afgelopen maandagnacht om een uur of drie  mee gestopt.
Helaas pas vandaag gezien, kon de beeclear niet bereiken en heb hem uiteindelijk moeten herstarten (spanning er even af) vervolgens werkte hij weer maar wel jammer dat ik nu een paar dagen gemist heb.
Had dat graag even willen zien omdat blijkbaar mijn vriezer problemen heeft gegeven en ik dat vandaag constateerde en gelijk even wilde weten welk effect dat heeft gehad op mijn verbruik. Niet dus want de Bee deed het even niet. Angry 
Maar verder uitermate tevreden Big Grin
Antwoord
#2
Beste Ravahu,

Ik kan u een advies geven mocht de BeeClear niet bereikbaar geraken.

Probeer altijd eerst de "multi functionele knop" bovenop de BeeClear 1 seconden ingedrukt te houden.
Binnen 2 ~ 5 minuten zal de BeeClear opnieuw opstarten (na eerst alle bestanden en buffers te hebben weggeschreven naar de SD-kaart).
Daarna kunt u de BeeClear altijd spanningsloos maken (maar zou niet hoeven).

Hiermee voorkomt u in de meeste gevallen gegevensverlies. Bovendien zal de BeeClear opnieuw zich kenbaar maken in het netwerk. Het kan
namelijk dat de BeeClear een ander intern IP-adres heeft gekregen . Ook ander netwerk gerelateerde invloeden kunnen meespelen waardoor de BeeClear niet meer bereikbaar is geworden.
Antwoord
#3
(13-04-2019, 17:57 PM)forumadmin schreef: Beste Ravahu,

Ik kan u een advies geven mocht de BeeClear niet bereikbaar geraken.

Probeer altijd eerst de "multi functionele knop" bovenop de BeeClear 1 seconden ingedrukt te houden.
Binnen 2 ~ 5 minuten zal de BeeClear opnieuw opstarten (na eerst alle bestanden en buffers te hebben weggeschreven naar de SD-kaart).
Daarna kunt u de BeeClear altijd spanningsloos maken (maar zou niet hoeven).

Hiermee voorkomt u in de meeste gevallen gegevensverlies. Bovendien zal de BeeClear opnieuw zich kenbaar maken in het netwerk. Het kan
namelijk dat de BeeClear een ander intern IP-adres heeft gekregen . Ook ander netwerk gerelateerde invloeden kunnen meespelen waardoor de BeeClear niet meer bereikbaar is geworden.

Dat heb ik geprobeerd maar ik moest hem toch helemaal spanningsloos maken en inmiddels is het nog 2 keer gebeurd.
Ander IP adres kan niet want ik gebruik een static ip adres voor de beeclear.
Verder is er sinds maanden niets meer aan mijn netwerk verandert behalve dat we 2 nieuw telefoons hebben aangeschaft die er verbinding mee maken maar het lijkt me erg stug dat dat er iets mee te maken heeft...... Dodgy
Antwoord
#4
Beste Ravahu,

Na contact met u te hebben gehad gaat het in uw geval waarschijnlijk om het "bootloop" probleem behorend 
bij het systeemboardje: LP760V2 ZKPKX1652. We gaan u een nieuwe BeeClear sturen. We horen graag of het dan beter 
werkt. 

Met vriendelijke groet,

Marcel.
Antwoord
#5
Even wat nadere toelichting betreffende de stabiliteit en om misverstanden te voorkomen:
Ik heb de BeeClear sinds begin 2018 in gebruik.
Hij heeft altijd feilloos gefunctioneerd tot  8 april 2019; dus dat is een hele lange periode zonder uitval behoudens wat kleine hickups die door software updates verholpen zijn.
M.a.w. dus zeer stabiel!

Na 8 april heb ik een paar keer uitval gehad in die zin dat ik de BeeClear niet bereiken kon over het netwerk en de BeeClear ook geen data had geregistreerd.
Na een reset heeft hij anderhalve dag en vervolgens weer niet.
Bij de volgende reset helemaal teruggezet naar fabrieks instellingen maar toen in een bootloop beland.
Aanwijzing op de webpagina gevolgd om buiten de wifi om even te resetten en vervolgens de instellingen te maken en de wifi functie uit te zetten dat werkte prima.
Vervolgens als test nog een keer een fabrieks reset binnen het bereik van de wifi en tot mijn verbazing werkte alles toen normaal m.a.w. geen bootloop.
Echter na 2 dagen stopte de Beeclear er weer mee.
Inmiddels de nieuwe ontvangen en we wachten even af.

Overigens wil ik hier wel even laten weten dat ik de service geweldig vind; goede support, vlotte communicatie en  de door mij betaalde verzendkosten voor het retour sturen heb ik keurig netjes terug gekregen.
HULDE !! Cool

Wordt vervolgd.....
Antwoord
#6
Update 01-08-2019
Helaas moet ik melden dat ook de nieuwe Beeclear er op 19-06-2019 om plm 03:00 uur 'nachts mee is gestopt.
Ik was op dat moment op vakantie en kon de Beeclear niet meer via mijn VPN verbinding (zakelijke router) bereiken.
Een restart op afstand van de router hielp ook niet. Alle ander apparatuur was bereikbaar vanuit mijn vakantieadres in Spanje.
Helaas is er dan geen enkele mogelijkheid om de beeclear te herstarten want geen enkele communicatie.
Bij thuiskomst op 10-07-2019 heb ik de Beeclear opnieuw moeten opstarten door de voeding te verwijderen, hij reageerde ook niet op de knop op de Beeclear zelf.....
Sindsdien heeft hij een week goed gewerkt en vervolgens weer geen verbinding mogelijk en ook geen registratie.
Voeding eraf en hij doet het weer.... heb het nu maar opgelost met een Klikaan Klikuit schakelaar er tussen zodat ik hem kan restarten via de telefoon  als ik in het buitenland ben, hoef ik ook niet elke keer de meterkast in te duiken :-)

Hij hangt aan de router met een ethernet kabel en heeft een vast ip adres.
Alle andere apparatuur blijft bereikbaar dus ik heb het idee dat de Beeclear zelf af en toe vast loopt, helaas heb ik geen idee waardoor....
Hier en daar ook wat fouten in de diverse schermen.
Als ik bv jaar/10jaar weergave kies voor Gas laat hij 2018 helemaal niet zien terwijl de Electra voor 2018 wel goed weergegeven wordt.... etc.
Misschien toch nog eens goed zoeken naar bugs in de software ?
Antwoord
#7
Wat vervelend om te horen dat de BeeClear weer lijkt vast te lopen. Toevallig kwam ik er achter dat uw BeeClear via port 80
direct met het Internet is verbonden (op dit moment) . Potentieel lokt u hiermee “aanvallen” uit van bijvoorbeeld “script kiddies”.

Port 80 is een gewilde “aanvalsvector”. Ik kan me voorstellen dat de BeeClear de vele connecties en vulnerability-scans niet kan
verwerken op port 80 en mogelijk uiteindelijk vastloopt. De BeeClear kan ongeveer 20 sessie gelijktijdig verwerken.

Zoals u zelf aangeeft is een VPN-verbinding een manier om de hierboven genoemde problemen te voorkomen
(uiteraard wel port 80 en redirection uit zetten voor de beeclear).

Om u te helpen te onderzoeken waar elders het probleem aan zou kunnen liggen, kunt u ons aub de “debug.log” sturen,
hopelijk kunnen we dan iets vinden.
Antwoord
#8
Ik heb sinds een paar maanden hetzelfde probleem. Ik volg dit onderwerp met aandacht.
Ook ik heb hem via poort 80 vanaf de buitenwereld bereikbaar. Ben benieuwd of een andere poort het probleem oplost.
Antwoord
#9
Beste Mensen,

Als HTTP-verkeer van de BeeClear wordt ontsloten via internet lokt dit potentieel veel "probes / aanvallen" van buitenaf uit. Vooral als het om port 80 gaat.
De BeeClear kan maximaal 20 sessies gelijktijdig verwerken waarna er geen sessies meer ter beschikking worden gesteld (flood protection).

Advies is om een hogere port (bij portforwarding) te gebruiken. Het beste is om geen port open te zetten voor interne “diensten” als een BeeClear.
Het mooiste is een VPN-oplossing als u uw prive netwerk wilt benaderen.
Antwoord
#10
Nog nooit gecrasht sinds ik 'm heb.

Re. portforwarding: nooit doen, tenzij het apparaat wat je hebt 100% gegarandeerd er tegen kan. Het is niet anders, dat is de moderne wereld van het Internet.
Antwoord


Ga naar locatie: