Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
BeeClear en een nieuwe meter
#1
Onze slimme meter (uit 2015) was defect en is vervangen door een nieuwe. 
Na aansluiten van de BeeClear op de nieuwe meter worden op de homepagina van BeeClear nog wel het verbruik en de standen weergegeven, maar op Actueel blijft alles leeg. Het valt ook op dat op het tabblad Home de datum staat op 1-1-2000. Ik heb de BeeClear herstart in de hoop dat dat zou helpen, maar dat werkt niet. De tijd staat permanent op 01:00:00 en gaat dus niet vooruit.
Software versie BeeClear is 49.6.
Het gaat alleen om elektriciteit (we hebben geen gas).
Wat kan ik doen om het weer werkend te krijgen?
Antwoord
#2
Na het vervangen van de "slimme meter" door een nieuwe "slimme meter" zal de meter door de netbeheerder nog administratief in bedrijf moeten stellen.
Dit kan soms wel 3 weken of meer duren. Zolang de "slimme meter" niet door de "self tests" komt en niet administratief in bedrijf is gesteld staat de datum verkeerd. De BeeClear zal dan potentieel loggen op de verkeerder datum.
Antwoord


Ga naar locatie: