Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
actuele waarden elektra/gas
#1
In het tabblad actueel verschijnen ook elektra en gaswaarden. Wat geven die aan? Zijn dat totaalwaarden vanaf de installatie? De jaarlijkse waarden van elektra en gas staan op de bettreffende tabs. 
Verder berekent het programma per jaar, maar mijn jaarlijkse afrekening begint op 1 februari. Is dat niet in te stellen?
Verder een prima apparaat en software...
Antwoord
#2
Beste Rob welkom op het forum.

Het tabblad "Home" toont de "actuele meterstanden". Onderdeel van de "actuele meterstanden" zijn de actuele gasmeterstanden in kubieke meter. Ook worden de actuele elektrische meterstanden getoond in kWh. Dus dit zijn de digitale "telwerken" van de slimme meter(s) elektriciteit en gas.

Wat de berekeningen betreft is er nog geen contractperiode / contrcatduur toegevoegd als functie.
Antwoord
#3
In de handleiding staat dat het mogelijk is om 10 seconden-grafieken op te slaan (pagina 20)
Hoe werkt dat ? Ik zie dat je csv-bestanden kunt maken van elektra en gas. Die zijn per heel uur.
Daarnaast kan ook een mbc-bestand worden gemaakt (de backup). Het is mij niet duidelijk welke waardes in dat bestand staan.
Antwoord
#4
Beste Gerard,

De aangemaakte CSV-betanden bevatten inderdaad alleen uur waarden.

Vanaf firmware 49.6 worden deze bestanden duidelijker gegroepeerd.
Er zijn twee categorieen backups. Te weten:

1. Actueel meterstanden (momentane waarden). Deze backup bevat 10 seconde data.
2. Meterstanden backup. Dit zijn de uurwaarden. Met dit type backup wordt ook de CSV ter download aangeboden.

We hebben dit toen gedaan omdat actueel/momentaan veel gegevens gegenereerd. De layout/format van het actueel/momentaan MBC-bestand
is eenvoudig <Unixtimestamp> <WaardeLeveringFaseX> <WaardeVerbruikFaseX> X=L1 of L2 of L3.

Hiermee zou eenvoudig met een spreadsheet programma de 10 seconden waarden gebruikt kunnen worden.
Antwoord
#5
Klopt het dat de volgorde in het CSV-bestand als volgt is:
UNIXtijdstamp; Verbruik L1; Verbruik L2; Verbruik L3; Leverng L1; Levering L2; Levering L3
Antwoord
#6
Hallo, ik heb sinds 6 november een Beeclear in gebruik. Het bevalt prima, alleen de gasmeter uitlezing loopt niet helemaal goed. ten eerste heb ik geen actuele uitlezing van het gasgebruik en ten tweede is de meterstanduitlezing soms 2 uur later dan de werkelijke meterstand.
Ik heb een slimmem meter uit 2012. Wat kan hier de oorzaak van zijn?
Antwoord


Ga naar locatie: