Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
nieuwe Stedin meters
#1
even een vraagje.
ik heb sinds 22 nov. een nieuwe gas en elektra meter.
aan de datum te zien zijn deze meters nog niet aangemeld.
De elektra meter geeft goede waarden aan maar uiteraard geen grafieken omdat goede datum er nog niet is.
Maar de Gasmeter geeft niets aan, in tabblad Home zie ik alleen 
GasSlot
Verbruik
Tijd
Antwoord
#2
Beste Driftwoord,

Bedankt voor uw opmerking. Het kan zijn dat uw "Slimme Meter" niet door de testen heen komt van de netbeheerder (aanname).

Als u voor ons een debug.log wilt aanmaken en e-mailen naar: info@beeclear.nl dan kunnen we misschien iets ontdekken na analyse van het bestand.
Zie blz.28 onderaan van de handleiding https://beeclear.nl/docs/handleiding.pdf, hierin staat hoe u een debug_info.tgz bestand kunt aanmaken.

Tips:
Een debug.log aanmaken duurt ongeveer 5 minuten (dus even geduld). Als u het bestand: "debug_info.tgz" aan ons wilt e-mailen zien we dat graag tegemoet.

Gebruik voor het downloaden van het bestand "debug_info.tgz" aub een andere webbrowser dan die van Microsoft (liefst Chrome van Google).
Het probleem is dat de oudere Microsoft browser het z.g. "mime type" (.tar.gz) niet herkend en er een tekst/html conversie op los laat,
waardoor het bestand zijn oorspronkelijke informatie verliest.

We zien uw reactie graag tegemoet.

Een vriendelijke groet van,

Marcel van Oosten
Your2Power - BeeClear
Antwoord
#3
het vervolg van mijn opmerking gemaakt in dit Forum.
ik heb naar Beeclear (Marcel) een log-file gestuurd welke ik zeer snel terug kreeg met de opmerking dat duidelijk te zien was dat de meter zich inderdaad niet wilde aanmelden bij Stedin.
ik heb met Stedin contact gehad welke in de systemen inderdaad kon zien en bevestigen dat mijn meter totaal niet mee deed in het connecteren.
Stedin gaf aan dat dit zeer vreemd was en ging uitzoeken waarom dit niet te zien was in de alarmering bij Stedin zelf.
In Januari wordt mijn meter verwijderd en er wordt een nieuwe meter geplaatst.
M Driftwood
Antwoord


Ga naar locatie: