Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Backup maken
#1
Gisteravond opeens een onvrijwillige stroomuitval en weg data... Ik had verwacht dat er wel een backup gemaakt zou zijn op de SD kaart, maar ik kan niet vinden hoe dat moet. Als ik het menu Backup kies kan ik alleen een bestand op mijn computer kiezen. Misschien is er wel helemaal geen backup gemaakt? Hoe kan ik überhaupt instellen dat er regelmatig een backup wordt gemaakt. (Ik kan geen datum oid instellen bij de backup periode)
Antwoord
#2
(05-12-2020, 22:40 PM)eddymay schreef: Gisteravond opeens een onvrijwillige stroomuitval en weg data... Ik had verwacht dat er wel een backup gemaakt zou zijn op de SD kaart, maar ik kan niet vinden hoe dat moet. Als ik het menu Backup kies kan ik alleen een bestand op mijn computer kiezen. Misschien is er wel helemaal geen backup gemaakt? Hoe kan ik überhaupt instellen dat er regelmatig een backup wordt gemaakt. (Ik kan geen datum oid instellen bij de backup periode)

Beste eddymay,

Ik hoop niet dat alle data is verdwenen, het is daarom belangrijk om zelf regelmatig een backup te maken. 

Het maken van een backup wordt beschreven in de handleiding. Zie: https://beeclear.nl/docs/handleiding.pdf , pagina 20.

U kunt vanaf firmware 49.10_NL "vanaf perioden" kiezen, (jaar/maand) t/m heden om backups van te maken. 

Het is aan te bevelen om de backup te downloaden en ook elders op te slaan.
Antwoord
#3
Dank je wel voor je snelle reactie. Ik heb firmware 49.10 al een tijdje draaien, maar het lukte me dus niet om er een backup mee te maken. Ik heb de SD kaart eens eruit gehaald en bekeken op mijn computer. Ik zie van alles staan , maar de backup directory is leeg. Ik heb nu een andere SD kaart in de Beeclear geschoven en nu kan ik wel backuppen door een periode te kiezen. Ik zal in het vervolg braaf de backup blijven maken. Stom, dat ik dat niet eerder had uitgezocht.
Antwoord
#4
Beste forumleden
Ik heb de handleding vergeleken met de menu van de beeclear (versie 49.10_nl). Ik kom de functie exporteren (paragraaf 10 handleiding) echter niet tegen. Het is mij bij backup wel gelukt de electriciteitsgegevens te downloaden, maar voor gas zie ik geen mogelijkheid. Wat zie ik over het hoofd?
Groet Tom
Antwoord
#5
(16-02-2021, 22:58 PM)tompoot schreef: Beste forumleden
Ik heb de handleding vergeleken met de menu van de beeclear (versie 49.10_nl). Ik kom de functie exporteren (paragraaf 10 handleiding) echter niet tegen. Het is mij bij backup wel gelukt de electriciteitsgegevens te downloaden, maar voor gas zie ik geen mogelijkheid. Wat zie ik over het hoofd?
Groet Tom

Beste tompoot,

Vergeet paragraaf 10 in de handleiding maar, voor de huidige firmware (versie 49.10_nl) klopt dat niet meer.
In het huidige backvenster vind je achter de al gemaakte backupgegevens voor zowel gas als elek de blauwe tekst: download csv,
dit is een link om de bewuste gegevens als csv op je pc op te slaan.

Ik hoop dat dit is wat je zoekt.
mvg Hoek
Antwoord


Ga naar locatie: