Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
BeeClear firmware 49.5 release
#21
(02-12-2018, 22:29 PM)forumadmin schreef:
(02-12-2018, 22:14 PM)Bee schreef:
(02-12-2018, 21:56 PM)forumadmin schreef:
(02-12-2018, 21:12 PM)Bee schreef: Na het updaten van 49.3 naar 49.5 heb ik het volgende probleem: er verschijnen "gaten" in de registratie van 20 seconden.

Dus 3min10sec (soms 3min20sec) registratie en dan een "gap" van 20 sec.
Dit blijft zich herhalen....
De actuele electriciteits grafiek ziet er dus ongeveer zo uit:

---------------    ---------------    --------------    ----------------    --------------    ---------------


Cash van browser geleegd, op een andere device bekeken, hetzelfde beeld....

Verder geen enkele instelling veranderd.
Ook het meervoudig herstarten van de BeeClear brengt geen soelaas.

Iemand nog een idee?

Groetjes Bee
Beste Bee,
Dit is inderdaad bekend gedrag. Het heeft er mee te maken dat de "slimme meter" niet altijd op tijd binnen 10 seconden een telegram verstuurd. 
Deze afwijking heeft als gevolg dat na verloopt van tijd metingen worden gemist. Het gedrag is niet consequent en er zijn dagen dat het niet voorkomt bijvoorbeeld. 
We hebben er voor gekozen dit gedrag niet te corrigeren maar gewoon te presenteren als zijnde een "gap".

Beetje vreemd dat dit gedrag (pas) ineens na de update tevoorschijn komt. 
(De slimme meter is toch niet uit geweest Wink )
Voorheen heb ik hier nog nooit last van gehad (check minstens 1x per week de stand).
Is hier niets aan te doen? 
(Ligt het aan een "offset" in de timing tussen de slimmer meter en de beeclear?)

mvg,
 Bee
Beste Bee,

De verklaring is zoals hierboven beschreven. We denken dat de slimme meter het op sommige tijdstippen "drukker" heeft waardoor 
de telegrammen niet op tijd worden verzonden.

Dank voor de verklaring, deze begrijp ik, het is mij alleen te toevallig dat dit net na de update optreedt.....
Is het mogelijk dat ik van de 49.5 downgrade naar de 94.4 ?
Gaat dit dan goed met de databases?

Alvast bedankt en ga door met het goeie werk !!

mvg

Bee
Antwoord
#22
(03-12-2018, 00:03 AM)Bee schreef:
(02-12-2018, 22:29 PM)forumadmin schreef:
(02-12-2018, 22:14 PM)Bee schreef:
(02-12-2018, 21:56 PM)forumadmin schreef:
(02-12-2018, 21:12 PM)Bee schreef: Na het updaten van 49.3 naar 49.5 heb ik het volgende probleem: er verschijnen "gaten" in de registratie van 20 seconden.

Dus 3min10sec (soms 3min20sec) registratie en dan een "gap" van 20 sec.
Dit blijft zich herhalen....
De actuele electriciteits grafiek ziet er dus ongeveer zo uit:

---------------    ---------------    --------------    ----------------    --------------    ---------------


Cash van browser geleegd, op een andere device bekeken, hetzelfde beeld....

Verder geen enkele instelling veranderd.
Ook het meervoudig herstarten van de BeeClear brengt geen soelaas.

Iemand nog een idee?

Groetjes Bee
Beste Bee,
Dit is inderdaad bekend gedrag. Het heeft er mee te maken dat de "slimme meter" niet altijd op tijd binnen 10 seconden een telegram verstuurd. 
Deze afwijking heeft als gevolg dat na verloopt van tijd metingen worden gemist. Het gedrag is niet consequent en er zijn dagen dat het niet voorkomt bijvoorbeeld. 
We hebben er voor gekozen dit gedrag niet te corrigeren maar gewoon te presenteren als zijnde een "gap".

Beetje vreemd dat dit gedrag (pas) ineens na de update tevoorschijn komt. 
(De slimme meter is toch niet uit geweest Wink )
Voorheen heb ik hier nog nooit last van gehad (check minstens 1x per week de stand).
Is hier niets aan te doen? 
(Ligt het aan een "offset" in de timing tussen de slimmer meter en de beeclear?)

mvg,
 Bee
Beste Bee,

De verklaring is zoals hierboven beschreven. We denken dat de slimme meter het op sommige tijdstippen "drukker" heeft waardoor 
de telegrammen niet op tijd worden verzonden.

Dank voor de verklaring, deze begrijp ik, het is mij alleen te toevallig dat dit net na de update optreedt.....
Is het mogelijk dat ik van de 49.5 downgrade naar de 94.4 ?
Gaat dit dan goed met de databases?

Alvast bedankt en ga door met het goeie werk !!

mvg

Bee

Beste Bee,

Ter verduidelijking, de actueeldata is een presentatie van momentane waarden en heeft geen invloed op de meterstanden. 
De meterstanden worden apart opgeslagen in onafhankelijke databases.  

U kunt downgraden naar 49.4 maar wordt door ons niet ondersteund. Zo zullen de gemaakte netwerkinstellingen niet worden gemigreerd bijvoorbeeld.

*Edit*
Na e-mail contact te hebben gehad, blijkt dat de BeeClear eerder op een andere slimme meter wel correct werkte. Maw de oudere type slimme meter (DSMR2.2) laat dit gedrag zien vanwege het ontbreken van een checksum. Bovendien is bekend dan de oudere slimme meters (bouwjaar van voor 2014) diverse kinderziekten hadden.
Antwoord


Ga naar locatie: